Del 3

Nu började ett nytt kapitel i mitt liv. Hemma var min plågoande borta. Han som jag inte fick göra något för. Inte intressera mig för killar, inte gå på disko, inte vara ute "sent" så jag var alltid hemma då alla småttingarna skulle in. Jag fick sova borta ibland hos kompisar och då kunde jag vara som alla andra. När jag sov hos min bästis brukade vi låtsas sova då hennes föräldrar sa godnatt och sen smet vi ut och var ute på fest på natten. Hon bodde i uthyrningsrummet med egen ingång 😃


Hur som helst, jag var 14 år och jag och mina vänner var på en stadsfest och där kom en kille som var tuff, kaxig och hade dålig attityd. Han var tog plats som andra inte gjorde så då blev han intressant, han var en kille som alla tjejerna suktade efter. Man ville ha hans uppmärksamhet. Han riktade in sig på mig men jag avvisade honom då han hade ett rykte om att ligga med allt och alla. Han gav sig inte, han var väl inte van att få nobben. Efter några veckor blev jag upp över öronen kär i honom, vi blev ett par. Jag märkte efter ett tag vi hade varit tillsammans att han rökte hasch. Han lovade mig att han skulle sluta, dum som jag var trodde jag honom och stannade därför kvar. 

Han rökte mera än bara hasch med åren blev han tyngre i sitt missbruk och använde tunga droger. Jag avskyr droger, har aldrig testat och kommer aldrig att göra det. 


Att leva med en människa som är så instabil är väldigt psykiskt påfrestande. Det var en sommar då jag jobbade på Psyk och när man kom hem från jobbet började riktiga jobbet. Han inbillade sig saker och var otroligt svartsjuk. Han vi bodde i en lägenhet på tredje våningen med balkong. Han bestämde sig för att kasta ut min bokhylla med allt i från balkongen, han välte upp och ner på lägenheten för att han fick för sig att jag åkte till Malmö för att prostituera mig. Vi bor i Norrland och jag var alltid hemma. 

En dag kom jag hem från jobbet och skulle sätta mig i soffan då jag nästan satte mig på en använd spruta. 

Jag pluggade på annan ort där jag ibland sov kvar i men för det mesta pendlade jag varje dag. Min kompis som gick på samma skola som mig följde med mig hem över helgen så då vi skulle åka tillbaka till skolan tog vi med en pistol jag hade hittat i lägenheten och kastade i ån som ligger bredvid tågstationen. Det hände något nytt varje dag med den killen. Samma sommar jag jobbade på Psyk fick han en psykos. Han såg nazister var utanför oss. De skulle ta mig i hans värld.Han ringde sin pappa mitt i natten som fick skjutsa oss hem till min mamma. Man fick vakna upp lite på olika sätt ibland. Husrannsakan blev det några gånger hos oss. 

Jag tog avstånd från alla mina vänner här i min stad som hade känt mig sen alltid för att jag orkade inte höra om att jag var värd bättre, jag visste ju det redan så jag skämdes och stängde alla ute istället.

Periodvis hade han så mycket droger i vår lägenhet helt öppet, våg, påsar. Vitt pulver i rummet som skulle vara vårt sovrum men han tog över det så jag flyttade ut sovrummet till vardagsrummet istället så fick han vara där inne själv.


När vi hade varit tillsammans i fyra år gjorde jag slut och var singel en hel sommar. Han stod kvar och ville ha tillbaka mig och jag ville verkligen inte det, jag var väldigt rak och ärlig med honom. Jag berättade att jag hade träffat någon kille lite här och där. Jag var dansare och vi hade våra gig i olika städer hela somrarna så jag var knappt hemma. Man åkte bara hem för att tvätta, landa i några dagar för att sen dra iväg igen. Så en dag sa han, ok att han skulle släppa mig, att han hade träffat en annan tjej nu. Och här igen dum som jag var fick jag panik, jag ville nog ha honom ändå. Jag var ju van att leva i kaoset så jag blev desperat när vi bråkade och slängde ur mig att jag var gravid. Jag ångrade mig sekunden jag sa det men kunde inte ta tillbaka det då jag visste att han skulle bli vansinnig över min lögn. Han var en otäck person med inte så många gränser. 

Han dumpade tjejen han hade. Det visade sig dock att hon faktiskt var gravid och att han tvingade henne att göra abort. Jag fick gå vidare med min lögn och säga att jag gjorde abort men han synade min lögn så nu var jag skyldig honom ett barn.Jag som aldrig någonsin skulle skaffa barn men gick med på det till slut. Blev gravid när jag var 19 år. Nu började ett nytt kapitel i mitt liv. 



Allmänt, Livet, dagbok | Psyk, Psyk, barn, barn, destruktivt, droger, dum, fest, förhållande, förhållande, gravid, kaos, knark, kompisar, missbruk, psykos, psykos, skola, skola, tonår, tonåring, vapen | |
Upp