Del 1

 
 
Jag börjar från början.
Det var många år sen, jag och mamma, min lillasyster och min pappa bodde i Chile. Det var diktatur där och de fick för sig att min pappa var spion så vi var tvungna att fly. Han var inte spion, det är han alldeles för ointelligent för att vara.
Vi flydde hit till kalla Sverige. Jag var 7 år och min mamma var höggravid med min lillebror. Vi fick bo på en flyktingförläggning, stället var mysigt minns jag. Många människor, jag fattade ju inte riktigt. Som de flesta små barn lärde jag mig språket snabbt. Mig tog det 3 månader för så jag blev familjens tolk. Jag fick bli vuxen väldigt snabbt. I Chile bodde vi med min mormor och morfar, jag fick vara ett barn och där var det tryggt. Här blev det annat.
När vi hade bott i Sverige i två år och vi fick uppehållstillstånd vilket var och faktiskt är fantastiskt. Jag älskar Sverige. MEN då kom första chocken. Vi åkte till huvudstaden för att skriva på papper för att verkligen göra det officiellt. Jag minns att min mamma satt lite längre bort med min lillebror på en bänk. Jag och min syster stod med min pappa när han skrev under. Statliga mannen frågade min pappa vem pojkens pappa var och det var såklart han så han skrev under, samma sak med min syster, sist frågade han om mig och till min stora förvåning så sa min pappa -vänta jag ska bara ta fram ett papper. Han tog fram en lapp sen minns inte jag så mycket mera. Så fick jag veta att min pappa inte var min pappa.
Efter det började mitt helvete. 
Det var tydligen skillnad på biologiska barn och ett som bara kom med på köpet . Jag vet inte om jag blev annorlunda mot honom, jag minns inte. Jag var 9år då. Han började förgripa sig sexuellt på mig. Jag minns inte första gången men jag vet att att eskalerade med tiden. Min första "kyss" fick jag av honom. Det var det så äckligt, jag förstod inte varför han tryckte in sin tunga i min mun. Tiden gick och han experimenterade med mig på alla möjliga vis. Det här pågick mellan jag var 9-12år. Han torrjuckade på mig så fort han fick chansen vilket i princip var mer eller mindre varje dag. Mina kroppsdelar tog han på alltid. Han har gjort mig så illa, jag kommer aldrig att förlåta honom. Men jag kan inte heller förlåta mig heller för att jag fick inte berätta det här för någon och jag hade tröttnat och hotade att berätta för mamma som aldrig var hemma för att hon jobbade jämt då han var en latjävel så hon fick försörja hela familjen. Det som hände är att han lovade mig en ny cykel som jag verkligen behövde och ville ha så jag lät honom avsluta. Vid det laget var jag så van att jag zoomade ut och föreställde mig att jag var någon helt annanstans och gjorde något helt annat. Jag fick cykeln som jag älskade och hatade samtidigt. Mina vänner berömde min cykel och jag skämdes, de visste ju inte. 
Jag var trött på min situation och hade varit det ett tag. Jag fantiserade om att hugga honom i halsen med en sax. Jag försökte samla mod men jag vågade aldrig. 
En dag berättade jag för en kompis och sen kompisar, de sa att jag måste berätta för en vuxen men det ville inte jag för att då skulle de ringa polisen och då skulle mina syskon som jag älskade bli av med sin pappa. Det var mig han var äcklig mot eftersom att jag inte var hans. 
Jag tog mig mod och berättade för en vuxen på en fritidsgård och han ville anmäla men jag övertalade honom att jag skulle berätta för min mamma. Jag fick några få dagar på mig, jag fick höra att hon skulle ringa polisen om inte så skulle han flytta och jag skulle aldrig behöva träffa honom igen. 
Jag livrädd var med min kompis i mitt rum då jag bad mamma komma för att jag var tvungen att berätta nåt. Hon kom och jag sa att -att pappa gör äckliga saker på mig. Hon frågade vad. Jag skämdes och höjde rösten äckliga saker med min kropp. Hon sa att hon skulle prata med honom senare. Min kompis gick hemifrån mig och jag vågade inte lämna mitt rum. Tankarna snurrade runt i huvudet på mig, vad menade hon med att hon skulle prata med honom? Mamma kom in till mig till slut. Hon berättade att hon hade pratat med honom och att han hade lovat att aldrig mera göra något sånt på mig mera. Hon hade alltså inte ringt polisen och han skulle bo kvar med oss. Jag minns att jag var livrädd att möta honom efter att jag hade skvallrat. 
Han utnyttjade mig aldrig mera sexuellt efter den dagen faktiskt men då började den dagliga fysiska och psykiska misshandeln på mig. 
 


Allmänt, Livet, dagbok | Incest, barn, barnmisshandel, incest, livet, livet, misshandel, rädsla, överleva | |
Upp